Wino z Nowej Zelandii

Sprawdź, o czym jest dzisiejszy wpis...

Rozkwit winiarstwa nowozelandzkiego następuje dopiero w latach 1970tych, kiedy pojawiły się pierwsze winnice obsadzone odmianą Sauvignon Blanc.

Winnice zajmują 37 000 hektraów. Rocznie wytwarza się około 3 miliony hektorlitrów wina , z czego duża część jest eksportowana. W wielu krajach, także w Polsce, cenione są zwłaszcza nowozelandzkie wina białe Sauvignon Blanc oraz czerwone  Pinot Noir.

Nowa Zelandia mapka

Regiony winiarskie Nowej Zelandii

Winnicaprofesora przedstawia wino Pinot Noir z Nowej Zelandii, pochodzące z winnic położonych w Central Otago, regionie wysuniętym najbardziej na południe kraju.

 

Wino: Outlook Bay, 2016

Kraj i region: Nowa Zelandia, Central Otago

Odmiana: Pinot Noir

Rodzaj: czerwone, wytrawne

Ocena:45

Cena: 39,99 PLN w Lidlu

Outlook Bay butelka

Outlook Bay etykieta 2

Ojczyzną Pinot Noir jest Burgundia, gdzie ponad 600 lat temu wino wytwarzali mnisi w klasztorach Cluny i Citeaux. Pinot Noir lubi chłodny klimat. Odmiana znalazła bardzo dobre warunki w Nowej Zelandii, zwłaszcza w zimniejszych rejonach, takich jak Central Otago, gdzie winnice obsadzone Pinot Noir zajmują ponad 1500 hektarów.

Biorąc pod uwagę warunki klimatyczne regionu Central Otago, gdzie dojrzewały winogrona Pinot Noir, spodziewałem się wina bardziej wyrazistego w smaku, o solidnej budowie i złożonych aromatach. Moje oczekiwania nie sprawdziły się. Outlook Bay ma wprawdzie typowe cechy Pinot Noir – łagodny smak, dobrą równowagę tanin, kwasowości i alkoholu oraz dość proste aromaty czerwonych owoców, lecz brakuje mu oryginalnego charakteru, jaki nadaje terroir, czyli specyfika miejsca pochodzenia.

Ogólnie wino mi smakowało, choć relacja jakości do ceny nie jest szczególnie korzystna. Wino otrzymuje ocenę  4/6 . Lepiej smakuje lekko schłodzone.

Mimo wszystko wolę Pinot Noir z Burgundii.

 

 

Marek Rekowski

Marek Rekowski

Zostaw swój komentarz!

Ten post ma jeden komentarz

Dodaj komentarz

wesprzyj moją pracę!

newsletter

partnerzy

autor

Winnica Profesora - autor, prof. Marek Rekowski.

prof. Marek Rekowski

Marek Rekowski, profesor ekonomii, wieloletni wykładowca mikroekonomii i koniunktury gospodarczej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, visiting professor na uniwersytetach francuskich w Saint Etienne, Dijon, Orleanie, ESCP Business School w Paryżu oraz hiszpańskich w Madrycie, Pamplonie i Sevilli. Amator i znawca wina, autor książek Światowe rynki wina oraz Przewodnik po świecie wina i wykładów z zakresu ekonomii wina. Popularyzator wiedzy o winie.

dla miłośników wina

Winnica Profesora - książka.

Sprawdź mój przewodnik!

Książka "Przewodnik po świecie wina" adresowana jest do początkujących i nieco bardziej zaawansowanych amatorów wina.

wino dla konesera

Gaudium Marqués de Cáceres

Gaudium to wielkie, eleganckie wino.

Maison Foucher Les Vieilles Vignes Pouilly-Fume

Doskonałe do dań z białych ryb, drobiu, miękkich serów.

Alargo Assyrtiko Crete

Wyśmienite, oryginalne wino. Dostępne w specjalistycznym sklepie Vininova.

Pisano Tannat RPF

Świetne, oryginalne wino oddające cechy urugwajskiego terroir.

szukaj

ostatnie wpisy

kategorie

NEWSLETTER

Zapisz się i dostawaj informacje o nowych wpisach.

KIM JESTEM
Marek Rekowski, profesor ekonomii, wieloletni wykładowca mikroekonomii i koniunktury gospodarczej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, visiting professor na uniwersytetach francuskich w Saint Etienne, Dijon, Orleanie, ESCP Business School w Paryżu oraz hiszpańskich w Madrycie, Pamplonie i Sevilli.
WSPARCIE MOJEJ PRACY

Dziękuję za odwiedziny! Piszę o treściach, które są przeznaczone co do zasady tylko dla osób pełnoletnich.

Moje wpisy czasami mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku, ale nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o Wychowaniu w Trzeźwości (Dz.U. 2012 poz. 1356). Używam plików cookies w celach statystycznych, zbierając anonimowe dane dotyczące korzystania z portalu: czas trwania wizyty, źródło klikane linki, etc., za pomocą usługi Google Analytics lub Microsoft Clarity. Te dane są anonimowe, nie pozwalają na identyfikację użytkownika i wykorzystuję je wyłącznie w sposób ilościowy.