Wino Tour de France
Firmy winiarskie nie stronią od reklamowania swoich win na dużych, renomowanych imprezach sportowych. W kolarstwie zawodowym taką imprezą jest z pewnością wyścig dookoła Francji – Tour de France, organizowany corocznie od 1903 roku.
Jednym ze sponsorów tegorocznego Tour de France było chilijskie wino Bicycleta, nawiązujące swoją nazwą do cyklistów. Wino jest dobrze znana na świecie. Można je także spotkać na półkach w polskich sklepach. Wino powstaje ze szczepu Pinot Noir w Viña Cono Sur. Założona w 1993 roku firma winiarska jest filią chilijskiego giganta winiarskiego Concha y Toro, znanego i docenianego przez konsumentów z wina Casillero del Diablo. Zresztą i to wino, nawiązujące do legendy o tym, że przepastnych piwnic z winem pilnuje sam diabeł, jest sponsorem Czerwonych Diabłów, słynnej angielskiej drużyny piłkarskiej Manchester United.
Francuscy winiarze nie są zadowoleni, że marketingowym symbolem francuskiej tradycji kolarstwa będzie wino chilijskie, zwłaszcza że na południu Francji, w regionie Langwedocji, od dawna produkuje się czerwone wino pod marką Red Bicyclette. Widocznie jednak argumenty finansowe Chilijczyków proponowane organizatorom Tour de France okazały się przeważające.
Ten post ma jeden komentarz
Pingback: Różowe z winnicy piosenkarza Bon Jovi najlepszym winem 2018 roku | Winnica profesora