W roku 2016 angielski klub piłkarski Arsenal i chilijska firma winiarska Santa Rita podpisały porozumienie o współpracy.
W ramach przygotowania do sezonu piłkarskiego 2017-2018 piłkarze londyńskiego Arsenalu wraz z partnerem winiarskim Santa Rita przebywali w regionie Azji – Pacyfiku, głównie w Chinach i Australii. Oprócz meczy piłkarze spotykali się z kibicami promując także markę wina Santa Rita.
Chiński dystrybutor chilijskiego wina, firma COFCO, zorganizowała szereg spotkań i degustacji wina, gdzie setki fanów miało okazję spotkać się z piłkarzami Arsenalu. Kapitan drużyny Per Mertesacker oraz pomocnik Aaron Ramsey wraz z dyrektorami Santa Rita spędzili popołudnie w chińskich mediach prezentując konkurs „120 godzin z Arenalem”, gdzie kilku szczęśliwych kibiców wygrało pięciodniową podróż do Londynu i możliwość spędzenia czasu z Aresnalem.
***
Czerwone Diabły z Manchesteru i pilnujący wina Diabeł z Chile
Kiedy w 2010 roku największa chilijska firma winiarska Concha y Toro objęła patronatem słynną drużynę piłkarską Manchester United, jej sztandarowe wino Casillero del Diablo bardzo szybko zdobyło międzynarodową popularność, przynosząc spore przychody ze sprzedaży. Dzisiaj Casilliero del Diablo jest obecne w 146 krajach, natomiast wartość firmy Concha y Toro, notowanej na giełdzie w Nowym Jorku, wzrosła w ostatnich dwóch dekadach ponad siedmiokrotnie.
Legenda głosi, że kiedy ponad 100 lat temu założyciel firmy Don Melchior de Concha y Toro chcąc zachować dla siebie najlepsze wina umieścił je głęboko w ciemnej piwnicy rozgłaszając ,że wina pilnuje sam diabeł. Stąd wzięła się nazwa wina – Casillero del Diablo (Piwniczka Diabła)
Obydwie marki, Manchester United i Casillero del Diablo, mają wspólne cechy – tradycję, jakość oraz renomę na całym świecie. Wino jest serwowane na stadionie Old Trafford w lożach VIP, a reklama Casillero del Diablo jest wyświetlana na ekranach podczas meczy. I tak, Czerwone Diabły z Manchesteru zyskały kolejnego pomocnika – Diabła z Chile.